Utwory


Prawa wydawnicze do wszystkich utworów są własnością Marcina Bortnowskiego.

W sprawie materiałów wykonawczych należy kontaktować się drogą mailową lub telefoniczną.

____________________________________________________________________________________________________________________________

Niech płyną twe łzy jak rzeka na akordeon i osiem wiolonczel (2023-2024)

czas: ca 27’

____________________________________________________________________________________________________________________________

Trinity na akordeon, skrzypce i wiolonczelę (2023)

czas: ca 20’

____________________________________________________________________________________________________________________________

Zanim ranek nadejdzie na akordeon solo (2022)

czas: ca 17’

____________________________________________________________________________________________________________________________

Sero Te Amavi na akordeon, klawesyn, chór chłopięcy i elektronikę (2021)

obsada:

acc hpd bch elec 

czas: ca 25’

____________________________________________________________________________________________________________________________

In Ictu Oculi na orkiestrę kameralną (2020)

obsada:

afl/bfl cl/bcl ob bn hn tpt tbn 2perc [gl 2vib bell 6gongs 10susp.cym 3tam-t 5tom-t 2BD] acc pf/cel hp str [1 1 1 1 1]

czas: ca 21’

____________________________________________________________________________________________________________________________

In Paradisum na chór (2019)

obsada:

ch [5 5 5 5]

czas: ca 10’

____________________________________________________________________________________________________________________________

Psalmy na akordeon i trzy komputery (2018)

czas: ca 20’

____________________________________________________________________________________________________________________________

Dźwięcząca samotność na zespół kameralny (2017)

obsada:

alto fl (anche basso fl), cl (anche basso cl), tr, tn, fisarmonica, arpa, batt. (2 esec.: crotali, campanelli, 2 vibrafonni, marimbafono, 4 gonghi giav., piatti sosp., 4 tam-tam, 5 tom-toms, 2 gran casse), cb

czas: ca 14’

Utwór został zamówiony przez "oh ton-ensemble".

____________________________________________________________________________________________________________________________

III kwartet smyczkowy (2017)

czas: ca 16’

____________________________________________________________________________________________________________________________

Oczekiwanie na wiolonczelę i orkiestrę kameralną (2016)

obsada:

alto fl (anche basso fl), cl (anche basso cl), ob, fg, cr, tr, tn, batt. (2 esec.: crotali, 2 vibrafonni, campane, 6 gonghi giav., 5 piatti sosp., tam-tam, 5 tom-toms, 2 gran casse, frusta), fisarmonica, pianoforte, arpa, violoncello solo, archi (1, 1, 1, 1, 1)

czas: 21’

____________________________________________________________________________________________________________________________

ku dźwiękom nocy na kwartet smyczkowy i akordeon (2014/2015)

czas: 16’30’’

____________________________________________________________________________________________________________________________

Miserere (ver. B) na głosy i instrumenty (2014)

obsada:

coro: 4, 4, 4, 4; batteria (3 esec.: I: crotali, vibrafono, campane, gonghi giav., 3 piatti, 3 tam-tam, tamburo, 3 tom-toms, grancassa; II: vibrafono, campane, gonghi giav., 3 piatti, 3 tam-tam, tamburo, 3 tom-toms, grancassa; III: campanelli, campane, marimbafono, gonghi giav., triangolo, 2 piatti, 3 tam-tam, tamburo, 2 tom-toms, grancassa;); 2 alto fl, cl, basso cl; vn I, vn II, vl, vc;

czas: 22’

____________________________________________________________________________________________________________________________

Miserere na chór kameralny i zespół perkusyjny (2012/13)

obsada:

coro: 4, 4, 4, 4; batteria (3 esec.: I: crotali, vibrafono, campane, gonghi giav., 3 piatti, 3 tam-tam, tamburo, 3 tom-toms, grancassa; II: vibrafono, campane, gonghi giav., 3 piatti, 3 tam-tam, tamburo, 3 tom-toms, grancassa; III: campanelli, campane, marimbafono, gonghi giav., triangolo, 2 piatti, 3 tam-tam, tamburo, 2 tom-toms, grancassa;)

czas: 21’

____________________________________________________________________________________________________________________________

I morza już nie ma na klawesyn i orkiestrę kameralną (2011/12)

obsada:

alto fl, cl, batt.(2 esec.: 5 blicchi di legno, 5 tom-toms, gran cassa, 6 gonghi giav., 3 tam-tam, 3 piatti sospesi, crotali, campanelli, vibrafono, campane), arpa, harpsichord solo, archi (5, 4, 3, 2, 1)

czas: 20’

Utwór został zamówiony przez miasto Wrocław.

____________________________________________________________________________________________________________________________

Etiudy na disklavier i komputer (2010)

czas: ca 23’

____________________________________________________________________________________________________________________________

I już nocy nie będzie na akordeon i orkiestrę kameralną (2010)

obsada:  

alto fl, cl, batt.(1 esec.: 3 blicchi di legno, 4 tom-toms, tamburo, gran cassa, 6 gonghi giav., tam-tam, crotali, vibrafono, campane), arpa, fisarmonica solo, archi (5, 4, 3, 2, 1)

czas: 13’30’’

Utwór został zamówiony przez 53 MFMW “Warszawska Jesień”.

____________________________________________________________________________________________________________________________

Cztery kwartety na cztery komputery (2009)

czas: 13’15’’

____________________________________________________________________________________________________________________________

Interrogavi terram na głosy i wiolonczelę (2008)

obsada:

soprano, mezzosoprano, alto, tenoro, basso, violoncello

czas: 14’

____________________________________________________________________________________________________________________________

fiftyfifty na klawesyn (2007)

czas: 2’

____________________________________________________________________________________________________________________________

… zapatrzony w serce światła, w ciszę na orkiestrę (2006)

obsada:

3 (2 fl, alto fl).2.3 (2 cl, basso cl).3. – 3.3.3.1 – batt. (3 esec.: I: 4 gonghi, tam-tam, 4 tom-toms, gran cassa; II: xilofono, vibrafono, claves, 4 tom-toms, gran-cassa; III: campanelli, xilofono, vibrafono, campane, tam-tam, gran cassa) – cel – piano – archi (12,12,8,8,6) 

czas: 17’

____________________________________________________________________________________________________________________________

Muzyka Wielkanocna na zespół kameralny (2005/2006)

obsada:

cl, fg, batt. (1 esec.: vbf, cp, 3 tt, g.c.), vn I, vn II, vl, vc

czas: 12'30''

Utwór zamówiony przez MFMW "Warszawksa Jesień" i Deutschlandfunk

____________________________________________________________________________________________________________________________

Pod mgłą brunatną zimowego świtu na klawesyn i komputer (2005)

czas: 9'

____________________________________________________________________________________________________________________________

Brzmienia Czasu na zespół kameralny (2004)

obsada:   

cl, tn, vc, pf

czas: 12'

Utwór zamówiony przez Fundację "AUKSO"

____________________________________________________________________________________________________________________________

Już czas na orkiestrę kameralną (2003)

obsada:   

1-1-1-1; 1-1-1; batt. (2 esec.: I: 5 tt, 4 tp; II: vbf, T-T, fst); vn I, vn II, vl, vc

czas: 3'

____________________________________________________________________________________________________________________________

Kawałki Światła na akordeon, klawesyn i komputer (2003)

 czas: 9'

____________________________________________________________________________________________________________________________

Między snami na skrzypce i taśmę (2002)

 czas: 6'15''

____________________________________________________________________________________________________________________________

White Angels na 13 instrumentów smyczkowych (2001)

obsada:   

7 vn, 3 vl, 2 vc, cb

czas: 14'

Utwór zamówiony przez Fundację Przyjaciół "Warszawskiej Jesieni" przy wsparciu finansowym Die Ernst von Siemens Musikstiftung.

____________________________________________________________________________________________________________________________

Music in Lent na akordeon i kwartet smyczkowy (2000)

 czas: 12'

____________________________________________________________________________________________________________________________

II Symfonia na wielką orkiestrę symfoniczną (1999)

obsada:   

3-3-3-3; 4-4-4-1; batt. (6 esec.: I: 4 tp, tmb, T-T; II: 4 tp, tmb, T-T; III: 5 tt, g.c., 4 pt, trg, T-T,                         

fst; IV: xlf, 5 tpb, 5 tt, g.c.; V: mbf, xlf, cp, cplli, fst; VI: vbf, 2 T-T, fst); celesta, 2 arpe , archi;

czas: 22'

____________________________________________________________________________________________________________________________

Suita Snów na akordeon (1998)

 czas: 6'

Utwór zamówiony przez Akademię Świętokrzyską w Kielcach.

____________________________________________________________________________________________________________________________

Music in spring na kwintet fortepianowy (1998)

 czas: 10'

____________________________________________________________________________________________________________________________

Music for ... na dwie perkusje i dwa akordeony (1997)

obsada:   

batt I: cplli, cp, 2 tp, 4 tt, 5 tpb, g.c., T-T, 2 pt; batt II: vbf, 2 tp, 4 tt, 5 tpb, g.c. T-T, 4 pt; acc I; acc II;

czas: 8'30''

____________________________________________________________________________________________________________________________

I Symfonia na wielką orkiestrę symfoniczną (1997)

obsada:

3-3-3-3; 4-4-4-1; batt. (4 esec.: I: 5 tp, g.c.; II: 5 tt, 4 tpb, 4 pt, T-T;

III: vbf, cp, T-T, g.c., 4 tpb, tmb; IV: mbf, xlf, cplli, cp, T-T;); archi;

czas: 21'

____________________________________________________________________________________________________________________________

Music in Winter na orkiestrę kameralną (1997)

obsada:   

1 fl, 1 cl, 1 ssx, 1 asx, 2 cr, 1 tr, 2 tn, 1 tb, batt. (1 esec.: mbf, 2 tp, 5 tt, 4 pt, T-T;); pf, chit. el., chit. basso;

czas: 3'

____________________________________________________________________________________________________________________________

Music in Autumn na orkiestrę kameralną (1996)

obsada:   

1 fl, 1 cl, 1 ssx, 1 asx, 2 cr, 1 tr, 2 tn, 1 tb, batt. (1 esec.: mbf, vbf, 2 tp, 4 tt, 2 pt, T-T;); pf, chit. el., chit. basso;

czas: 5'30''

____________________________________________________________________________________________________________________________

Koncert na akordeon i orkiestrę kameralną (1996)

obsada:   

1-1-1-1; 1-1-1; batt. (1 esec.: 3 pt, mbf, cp, T-T, 5 tt, 4 tp, g.c.;); acc. solo; 1-1-1-1-1

czas: 20'

____________________________________________________________________________________________________________________________

Clair de Lune na zespół kameralny (1996)

obsada:   

1 fl, 1 fl alto, 1 cl, 1 ssx, 2 cr, 1 tr, 1 tn, mbf;

czas: 6'

____________________________________________________________________________________________________________________________

Piśni do słów G. Apolinaire'a na alt, klawesyn i akordeon (1996)

czas: 12'

____________________________________________________________________________________________________________________________

II kwartet smyczkowy (1995)

czas: 15'

____________________________________________________________________________________________________________________________

Litania – wersja B na mezzosopran, klawesyn i akordeon (1995)

czas: 6'30''

____________________________________________________________________________________________________________________________

I kwartet smyczkowy (1994)

czas: 13'

____________________________________________________________________________________________________________________________

Litania – wersja A na mezzosopran, wiolonczelę i fortepian (1993)

czas: 6'30''

____________________________________________________________________________________________________________________________

Fantazja na dwa akordeony i dwie perkusje (1992)

obsada:

acc. I; acc. II; batt I: 2 tp, 4 tt g.c., cp, mbf, pt, T-T; batt II: 2 tp, 4 tt g.c., vbf, pt, T-T;

czas: 12'

____________________________________________________________________________________________________________________________

Epitafium pamięci Andrzeja Krzanowskiego na akordeon (1991)

czas: 6'30''

____________________________________________________________________________________________________________________________

Na tej stronie korzystamy z ciasteczek (cookies). Odwiedzając tę stronę zgadzasz się na przechowywanie ciasteczek na twoim urządzeniu. ×